zástupkyně ředitele
klavír
více
Jana Adámková po maturitě na Gymnáziu Vítkov studovala hru na klavír na Konzervatoři v Brně, studia ukončila v r. 1989. V r. 1992 získala ocenění na Interpretační soutěži pro klavírní dua v Jeseníku.V r. 1997 absolvovala magisterský obor muzikologie na Palackého univerzitě v Olomouci, kde také v r. 2004 obhájila doktorskou práci v programu Teorie a dějiny hudebního umění.
Pedagogicky působila na několika ZUŠ na severní Moravě, na Církevní konzervatoři v Opavě a externě také na Ostravské univerzitě, od r. 2018 je součástí pedagogického sboru ZUŠ Slovácko v Uherském Hradišti. Kromě učitelské profese působila také v hudebním nakladatelství Ritornel a jako redaktorka, později šéfredaktorka časopisu Talent. Vedle toho se věnovala organizaci hudebních soutěží národního i mezinárodního významu a dramaturgické činnosti.
Se svými žáky získala ocenění v klavírních a skladatelských soutěžích, v současné době její žačka studuje hru na klavír na Církevní konzervatoři v Opavě. Věnovala se také publikační činnosti v hudebních časopisech, tiskem vyšla rovněž kniha rozhovorů Návrat k čistým vodám. Za pedagogickou i publikační činnost získala několik ocenění.
klavír, EKN, hudební nauka
více
Jan Plevák pochází ze Starého Města u Uherského Hradiště. Hudbě se začal věnovat ve svých 11 letech. Nejprve navštěvoval soukromé hodiny klavíru u Marie Habartové a dále pokračoval ve studiu varhanní hry u Pavla Berky. Poté studoval na církevní konzervatoři v Opavě ve třídě PaeDr. Mária Sedlára. Studium na zdejší
škole zakončil absolutoriem. Od roku 2015 začal pedagogicky působit na ZUŠ Slovácko.
V současnosti působí jako chrámový varhaník při kostele sv. Ducha ve Starém Městě a také v Uherském Hradišti při chrámu sv. Františka Xaverského. V letech 2021‑2024 studoval muzikologii na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. Studium úspěšně zakončil státní bakalářskou zkouškou.
Pavla Marková vystudovala klavír na Kozervatoři P. J. Vejvanovského v Kroměříži u Martiny Schulmeisterové a Ondřeje Hubáčka. Absolvovala v r. 2010 provedením Prokofjevova Klavírního koncertu C dur č.3 s Moravskou filharmonií Olomouc. V současnosti je studentkou JAMU v Brně ve třídě prof. Aleny Vlasákové a doc. Jana Jiraského. V září 2008 se zúčastnila studijního pobytu v norském Bergenu ve třídě prof. J. Hlinky, své vzdělání si rozšiřila i v rámci nejrůznějších mezinárodních kurzů pod vedením významných pedagogů jako J.Skovajsa, J.Doležel, S. Speidel, V. Nosina, K. Monorosi, I. Rosar.
Jako sólistka vystoupila např. s Filharmonií Bohuslava Martinů Zlín a získala řadu ocenění na nejrůznějších soutěžích jako Prague Junior Note 2003 (3.cena), ProBohemia 2005 (3.cena a cena za nejlepší provedení skladby A.Dvořáka), Beethovenův Hradec 2007 (Titul finalisty a Čestné uznání), International Forum of music performance 2007 (1.cena v kategorii Klavír sólo).
Spolu s Johanou Kolčavovou působí v Hubáčkově klavírním duu, které prošlo vedením významných hudebních osobností jako Ondřej Hubáček, Igor Ardašev, Helena Suchárová Weiser. Soubor získal 1. cenu v XII. Concorso Internazionale di Musica "Pietro Argento" 2009 (Gioia del Colle, Itálie), 1. cenu v národním a 1. cenu v mezinárodním kole soutěže Piano über grenzen v Karlových Varech 2008
Je korepetitorkou na Mezinárodních interpretačních kurzech Zábřeh a od r. 2007 působí také pedagogicky v Uherském Hradišti.
Hru na klavír vystudoval v Základní umělecké škole v Kojetíně pod vedením Miluše Venclíkové. Po maturitě na Gymnáziu Kojetín se stal posluchačem Konzervatoře
P. J. Vejvanovského v Kroměříži v klavírní třídě Tomáše Víška a Karla Košárka. Studium zakončil v roce 2008 provedením Klavírního koncertu F dur George Gershwina za doprovodu Symfonického orchestru Konzervatoře.
Své hudební vzdělání si doplňuje účastí na mistrovských klavírních kurzech našich i zahraničních pedagogů (I. Klánský, F. Lagarde, S. Speidel, L. Lang).
Je zakládajícím členem Holešovského komorního orchestru, s nímž vystupuje i jako sólista (v uplynulých sezónách např. provedení Koncertu e moll F. Chopina a Koncertů f moll, g moll J. S. Bacha nebo Dvojkoncertu c moll téhož skladatele). Je také vyhledávaným komorním hráčem a korepetitorem řady umělců. Jako korepetitor se účastnil mnoha houslových soutěží. Účinkoval i na mezinárodních hudebních festivalech – Dvořákova Praha
a Bystřické zámecké slavnosti.
Působí též jako klávesista v přerovské kapele Sagittarius.
Je pedagogicky činný v ZUŠ Slovácko Uh. Hradiště a ZUŠ Kojetín.
Marcela Dvořanová navštěvovala hru na klavír na ZUŠ ve Veselí nad Moravou v letech 1983 – 1991. V roce 1991 nastoupila na Evangelickou akademii (později Církevní konzervatoř) v Kroměříži do varhanní třídy MgA. Tomáše Thona. Kromě obligátního klavíru a cembala 2 roky studovala zobcovou flétnu u Mgr. Radka Dočkala.
V letech 1998 – 2004 pokračovala ve studiu varhan u prof. Kamily Klugarové na hudební fakultě JAMU v Brně.
Během studií absolvovala několik soutěží:
1995 Voříškův Vamberk (čestné uznání)
1996 Soutěž mladých varhaníků Opava (1. cena, cena Českého hudebního fondu)
1997 Voříškův Vamberk (čestné uznání I. stupně)
1999 Voříškův Vamberk (3. cena)
2001 Voříškův Vamberk (2. cena)
2002 Mezinárodní soutěž mladých varhaníků Opava (2. cena, cena Českého hudebního fondu)
Vyučovat začala již v době studií a to na ZUŠ ve Veselí nad Moravou, Bzenci a Vracově. V letech 2002 – 2004 učila hru na varhany na Církevní střední varhanické škole v Opavě. Od roku 2004 učí na ZUŠ ve Veselí nad Moravou hru na klavír, keyboard a varhany. V letech 2018 – 2020 učila hudební nauku na ZUŠ ve Vracově.
Jako korepetitorka se věnuje převážně doprovodům zpěvu, houslí a pěveckého sboru. V ústředním kole soutěže dechových nástrojů v Praze v roce 2022 obdržela zvláštní cenu poroty za klavírní spolupráci. Jako varhanice a vedoucí pěveckých sborů působila v římsko‑katolických kostelech v Blatnici pod Svatým Antonínkem a Ježově. Od roku 2024 doprovází bohoslužby v kostele Českobratrské církve evangelické v Uherském Hradišti.
Vystudoval osmileté gymnázium ve Šternberku, konzervatoř Evangelické akademie v Olomouci v oboru varhan u MgA. Hany Ryšavé a bakalářský stupeň oboru muzikologie na filozofické fakultě Palackého univerzity v Olomouci. Nyní studuje zmíněnou konzervatoř v oboru klavíru u doc. Alice Rajnohové.
Absolvoval mnohé koncerty, hrál například varhanní part při provedení Mše D‑dur Františka Xavera Brixiho v kostele sv. Michala v Olomouci, sólově mezi jinými svůj absolventský koncert v katedrále sv. Václava v Olomouci.
K jeho dalším zájmům patří mimo jiné šachy, jazyky nebo programování.
Viktorie Zapletalová se hře na klavír začala věnovat v 9 letech, svá studia započala na ZUŠ Litovel a později následovala ZUŠ Iši Krejčího v Olomouci, pod vedením Lenky Bodlákové. Od r.2020 je posluchačkou Konzervatoře P. J. Vejvanovského Kroměříž pod vedením Martiny Schulmeisterové.
Od útlého dětství zaznamenala nemálo úspěchů v sólové, komorní i čtyřruční hře:
Beethovenovy Teplice 2015, 2023 (3.cena, 2.cena), Pro Bohemia Ostrava 2016, 2019, 2022 (2.cena, 1.cena a titul laureáta), Soutěžní přehlídka čtyřruční hry 2015, 2018, 2019 ( zlatá pásma a různá ocenění za dramaturgii programu a mimořádný hudební výkon), Soutěžní přehlídka klavírní hry ,,Mozart opět v Olomouci‘‘ 2015, 2018 (Zlatá pásma), Ústřední kolo soutěže ZUŠ 2017 (2.cena), Krajské kolo soutěže ZUŠ- kategorie s převahou žesťových nástrojů 2019 (1.cena), Prague Junior Note 2019 (2.cena), Bachovská cesta 2019 (1.cena), Golden piano Talents 2021(1.cena), Soutěž Karla Ditterse z Dittersdorfu a hudebního klasicismu (Klavírní trio‑1.místo), Piano Talents Milano 2023 (1.cena), Mezinárodní smetanovská klavírní soutěž 2025 (1.cena).
Za své úspěchy získala ocenění Litovelské naděje 2015/2016, a taktéž Talent Olomouckého kraje 2019. V roce 2020 provedla jako sólistka Mozartův koncert C dur KV 415 s Moravskou filharmonií Olomouc pod taktovkou Roberta Kružíka.
Své hudební vzdělání doposud obohatila na národních, mezinárodních i mistrovských kurzech, u pedagogů jako: Alena Vlasáková, Ivo Kahánek, Karel Košárek, Boris Giltburg, Hana Vlasáková‑Berger.
Karolina Tokmakova se začala věnovat hudbě na ZUŠ v malém městě na jihu Ukrajiny. Od 5. ročniku korepetovala soubor houslistů pod vedením maminky a od té doby to miluje.
V roce 1994‑1998 nastoupila do Dneprodzeržinské učiliště (Konzervatoř), po absolvování vstoupila do Donecke hudební akademie a pokračovala ve studiu klavíru pod vedením profesora Michala Legockeho, který byl "klavírním vnukem" známého G. Nejhauza. Po absolvování státní akademie ve hře na klavír a varhany v letech 2003‑2005 navštěvovala Postgraduální studium v Rusku.
Cenné zkušenosti nasbírala během učení na ZUŠ a taky na Dniprovskè hudební akademii. V tu dobu také jezdila se studenty na státní a mezinárodní soutěže.
Zajímavostí je, že se vedle své umělecké činnosti rozhodla studovat psychologii. V letech 2012‑2014 absolvovala na Národní pedagogické akademii.
V hlavním městě Ukrajiny - Kyjevě pracovala deset let jako učitelka klavíru a to i s těmi nejmenšími, při práci s nimi využívala Orffovu metodu. Absolvovala masterclassy u Daga Gudkina, Lenky Pospíšilové, Salvo Russo, Sojli Pěrkio a již třetím rokem předává v České republice své znalosti a dovednost svým žáků ve výuce klavíru..
Uherskohradišťská rodačka Ilona Krátká k hudbě přilnula již v dětství. Její první kroky směřovaly do dětského folklorního souboru, dále následovala hra na klavír na ZUŠ Uherské Hradiště. V době středoškolských studií úspěšně absolvovala hru na klavír u PhDr. Jany Soharové, které vděčí za mnohé.
Ve hře na klavír pokračovala na Hudební katedře Univerzity Hradec Králové ve třídě Milady Petrášové. Během svých studií se také věnovala dalším hudebně - teoretickým předmětům a pedagogice. Mezi významné pedagogy, s nimiž se v průběhu studií setkala, patří například prof.PhDr. Jiří Skopal, CSc, který významně přispěl k jejímu smýšlení o hudebním vzdělávání u nás. Vysokoškolská studia v Hradci Králové ukončila státnicemi v roce 2005.
Několik následujících let se věnovala studiu anglického jazyka a literatury na MU Brno, které úspěšně uzavřela státnicemi v roce 2014.
Zajímá se o starou i soudobou hudbu, nevyjímaje hudbu lidovou. Kromě hudby se zabývá pohybovou terapií, několik let vede cvičení jógy.
Ludmila Libosvárová se hudbě věnuje již od základní školy. Nejprve navštěvovala EKN na ZUŠ Uherský Ostroh s pobočkou v Hluku a následně na ZUŠ Uherské Hradiště. Po absolutoriu EKN pokračovala studiem varhan pod vedením Pavla Berky. V roce 2017 dokončila studium varhan absolutoriem a ve stejném roce také odmaturovala na Střední pedagogické a sociální škole ve Zlíně. Hře na klavír se věnovala mj. také v rámci Kurzu mladých talentů na Konzervatoři Brno pod vedením MgA. Dagmar Pančochové. Po maturitě složila úspěšné přijímací zkoušky na Konzervatoř Evangelické akademie v Olomouci, kde studuje varhany pod vedením MgA. Karla Martínka a klavír pod vedením MgA. Ivo Meisla až do současnosti. V roce 2018 se účastnila soutěže Pro Bohemia v Ostravě. O dva roky později úspěšně dokončila bakalářské studium Muzikologie na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci a v současnosti pokračuje v navazujícím magisterském studiu. Dlouhodobě působí jako chrámová varhanice v kostele sv. Vavřince v Hluku a příležitostně také v kostele sv. Mořice v Olomouci.
vedoucí oddělení
akordeon, EKN
více
Lukáš Frolka, narozený 10. února 1990 pochází z Kněždubu. Základy hry na akordeon získal na Základní umělecké škole ve Strážnici. Zájem o hudbu jej po absolvování ISŠ v Hodoníně přivedl v roce 2010 na Konzervatoř Pavla Josefa Vejvanovského v Kroměříži. Nyní je zde studentem 6. ročníku a dále prohlubuje své hudební vzdělání v akordeonové třídě prof. Zdeňka Švehláka. Kromě svého hlavního oboru se také věnuje hře na klavír. V r. 2012 se zúčastnil se semináře na Pražské konzervatoři pod vedením slavného akordeonového pedagoga, interpreta a skladatele Vjačeslava Semjonova a dalších různých metodických kurzů.
Zajímá se o folklór a lidovou hudbu. Příležitostně se věnuje koncertní činnosti. Je členem mužského pěveckého sboru v Kněždubě, pro který upravuje lidové písně. Také spolupracuje s místním chrámovým sborem, který doprovází na klávesové nástroje. V roce 2013 se podílel na natáčení CD „Úlet na sever” hudebního souboru Fčeličky ze Strážnice. Umělecky se podílí na různých kulturních a společenských akcích.
hudební nauka, EKN, klavír
více
Pocházím z Březolup. Na základní a střední škole jsem navštěvovala soukromé hodiny klavíru, které ve mně vzbudily hlubší zájem o hudbu. Po maturitě na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži jsem vystudovala obor učitelství hudební výchovy a dějepisu pro střední školy a druhý stupeň základních škol na Univerzitě Palackého v Olomouci.
Mezi mé další záliby patří také historie a slovácký folklor ve všech jeho projevech, především pak v písni.
vedoucí oddělení
zobcová flétna, hoboj, EKN
více
Michaela Kamenčáková se hudbě věnuje od svých pěti let. V rámci studia na základní umělecké škole hrála na flétnu, klavír, klávesy a hoboj. Pod vedením Dany Skopalové získala s kvartetem zobcových fléten mnoho předních ocenění na nejrůznějších soutěžích.
Na konzervatoři v Brně vystudovala hru na hoboj pod vedením MgA. Hany Drábkové a Mgr. Zdeňka Nádeníčka. Během studia hrála v mnoha školních orchestrech, jako hráčka na hoboj a anglický roh vystupovala jako host v orchestru Masarykovy univerzity, Prestige Symphony Orchestra a Moravském komorním orchestru.
Její srdeční záležitostí je práce v Městkém divadle Zlín, kde hraje v muzikálech Prodaná nevěsta a Malované na skle. Od r. 2015 se věnuje také pedagogické práci na ZUŠ Slovácko v Uherském Hradišti.
klarinet, saxofon, zobcová flétna, EKN
více
Renata Raková pochází z malé vesničky Petrůvka na pomezí Valaška a Slovácka, kam se také po dvaceti letech ve světě nyní s rodinou vrátila. Se zobcovou flétnou začínala u paní učitelky Anny Frajtové na ZUŠ Slavičín, ve čtrnácti letech pokračovala na hudebním gymnáziu Jana Nerudy v Praze u p. profesora Milana Poláka a díky píli, talentu, notné dávce štěstí a podpory rodičů vystudovala klarinet a germanistiku v USA s plným stipendiem na Bard College ve třídě Davida Krakauera a Laury Flax. V magisterském studiu si potom rozšířila obzory v rakouském Grazu, kde se zabývala interpretací soudobé hudby a volnou improvizací s ensemblem Klangforum Wien.
Účinkovala na mnoha mezinárodních festivalech soudobé hudby ( např. Bard Music West v San Franciscu, Impuls Festival v Grazu, Klangspuren v Tyrolsku), spolupracovala s českým Berg Orchestra, s kterými také nastudovala v české premiéře koncert pro klarinet a orchestr od Michela Van der Aa, s America Symphony uvedla ve světové premiéře koncert od Harolda Farbermana Triple Play v USA, jako sólista se také představila s předními českými orchestry. Renata nahrávala pro Český a Rakouský rozhlas a úspěšně se zúčastnila mnoha soutěží.
Jelikož má Renata ráda svůj svět barevný, tak také v minulosti doprovázela taneční lekce pro děti na klavír a klarinet, hrála swing s Original Vintage Orchestra nebo účinkovala ve Státní Opeře Praha.
Jak se říká, hudba je jenom jedna, je to jazyk, který se s trochou talentu a píle dá naučit jako každý jiný a radost z něj je jedinečná.